be quiet! introduceert Dark Power Pro 11 met 850 tot 1200 watt

Hoogste efficiëntie, topprestaties en nagenoeg onhoorbare werking

Glinde, 12 mei 2015 - be quiet!, voor het negende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, introduceert zijn nieuwe Dark Power Pro 11-modellen met 850 tot 1200 watt. De nieuwste generatie van deze high-end PSU voldoet nu zonder uitzondering aan de 80 PLUS Platinum-standaard en levert de beste prestaties voor systemen in de absolute topklasse, met maximaal vier grafische kaarten. Dankzij de beproefde en nagenoeg onhoorbare SilentWings 3-fan en technische optimalisaties is de Dark Power Pro-serie verder verbeterd. Hiermee levert be quiet! wederom één van de meest geavanceerde voedingen met top-technologie.

Hoogste efficiëntie dankzij geoptimaliseerde topologie

Alle Dark Power Pro 11-modellen bieden een efficiëntie van maximaal 94 procent en voldoen hiermee aan de 80 PLUS Platinum-standaard. be quiet! realiseert dit door verbeteringen aan de geavanceerde “Full Bridge + LLC + SR + DC/DC”-topologie. Zo worden er nu twee parallel geschakelde hoofdtransformators gebruikt, wat resulteert in een geringere warmteontwikkeling en een hogere efficiëntie. Bovendien zorgt het lagere ontwerp voor een betere ventilatie binnen in de voeding. De capaciteit van de output condensatoren is verhoogd van 2.200 naar 3.300 microfarad. Dankzij in totaal 39 Solid Caps en een nieuwe PFC-condensator minimaliseert be quiet! bovendien elektrische ruis die veroorzaakt wordt door extreme belasting van grafische kaarten.

Nagenoeg onhoorbare werking dankzij SilentWings 3

Om de Dark Power Pro 11 ten opzichte van zijn voorganger nog stiller te maken, heeft be quiet! verdere aanpassingen gemaakt aan de beproefde SilentWings 3-fan, die reeds met succes gebruikt wordt in de Straight Power 10-serie. De 135-millimeter fan heeft een “Fluid Dynamic Bearing”-lager met een lange levensduur en een moderne zes-polige motor in combinatie met IC-besturing voor een zeer stille werking bij lage rotatiesnelheden. Bovendien start de SilentWings 3 al bij een minimale 250 omwentelingen per minuut. Een grote, trechtervormige inlaat zorgt daarnaast voor een betere luchttoevoer en een gelijkmatige airflow in de voeding. Hierdoor werken de nieuwe Dark Power Pro 11-modellen duidelijk stiller dan zijn voorgangers.

Beproefde feature set

De innovatieve kenmerken van de Dark Power Pro 10 zijn uiteraard weer terug te vinden in deze nieuwe generatie high-end voedingen. Zo biedt elke watt-klasse vier aansluitingen voor externe fans, die via een extra temperatuursensor en eigen stroomcircuit worden aangestuurd. Bovendien kan elk Dark Power Pro 11-model dankzij Overclocking Key gebruikt worden in zowel single- als multirail stand. Ook van de partij zijn de rubberen bekleding voor een optimale ontkoppeling en het semi-modulaire kabelmanagement. Zoals gebruikelijk zorgen hoogwaardige, Japanse premium-condensatoren met 105-graden-Celsius certificering voor een maximale betrouwbaarheid van de nieuwe topvoedingen van be quiet!.

De Dark Power Pro 11-modellen zijn per onmiddellijk beschikbaar voor een adviesprijs van €225 (850 watt), €259 (1000 watt) en €289 (1200 watt). Op de high-end voedingen zit vijf jaar garantie, met een gratis 48-uurs on-site vervangende service in het eerste jaar.

*GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2015

Dark Power Pro 11 datasheet [PDF, 3.1 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 850 watt [ZIP, 6.5 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 1.000 watt [ZIP, 6.5 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 1.200 watt [ZIP, 6.5 MB]

be quiet!'s missie om technologiefans producten aan te bieden die gericht zijn op stilte en innovatie, heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf al negen jaar lang de best verkopende voedingsfabrikant in Duitsland is, volgens marktgegevens van GfK.