Shadow Rock TF 2: be quiet! introduceert krachtige top-flow koeler

Diagonaal geplaatste lamellen voor perfecte airflow en koeling van componenten rondom CPU

Glinde, 13 juni 2017 - be quiet!, voor het elfde opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, breidt zijn productaanbod uit met de Shadow Rock TF 2, de opvolger van de succesvolle Shadow Rock TF-koeler. Het nieuwe model biedt betere koelprestaties dan zijn voorganger en dankzij zijn geringe hoogte en ondersteunde TDP van 160 watt is de Shadow Rock TF 2 bij uitstek geschikt voor krachtige, compacte PC-systemen die goede koeling vereisen.

Efficiƫnte, stille koeling en directe verbinding tussen lamellen en koelplaat

Vijf 6-millimeter dikke, hoogwaardig koperen heatpipes met aluminium uiteinden zorgen voor een snelle afvoer van hitte en een strakke vormgeving. De warmteafgifte is verder verbeterd door een redesign van de heatsink waarbij de lamellen nu in directe verbinding staan met de koelplaat, en de totale koelcapaciteit is aanzienlijk verhoogd. Zo bereikt de Shadow Rock TF 2 zeer lage CPU-temperaturen bij een maximale TDP van 160 watt. Een geluidsgeoptimaliseerde 135-millimeter fan van be quiet! met duurzame rifle-lagers en airflow-geoptimaliseerde fan blades blaast koele lucht met maximaal 1400 rpm en een geluidsniveau van maximaal 24,4 dB(A) door de lamellen.

Slim en compact top-flow ontwerp voor maximale compatibiliteit

Met een hoogte van slechts 112 millimeter (inclusief fan) is de Shadow Rock TF 2 bij uitstek geschikt om krachtige PC's met beperkte binnenruimte te koelen. Flinterdunne, diagonaal geplaatste lamellen begeleiden koele lucht naar de componenten rondom de CPU-socket. Dit is vrij belangrijk bij kleine systemen, maar wordt vaak niet goed gerealiseerd met standaard casefans. In de verpakking van de Shadow Rock TF 2 zijn mounting kits voor alle Intel- en AMD-sockets (inclusief AM4) aanwezig.

Onverslaanbare kwaliteit tegen een betaalbare prijs

Productontwerp en kwaliteitscontrole van de Shadow Rock TF 2 vindt plaats in Duitsland. Het resultaat is een perfecte balans tussen prijs en prestaties in het segment van premium top-flow koelers. Om de kwaliteit verder te onderstrepen biedt be quiet! een verlengde fabrieksgarantie van drie jaar op de koeler.

De Shadow Rock TF 2 is vanaf nu beschikbaar voor een adviesprijs van 60 euro.

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, janvier 2017

Shadow Rock TF 2 datasheet [PDF, 1.93 MB]

Shadow Rock TF 2 afbeeldingen [ZIP, 5.21 MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007* consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2017