Silent Base 800 Window vanaf vandaag in de winkel

Fluisterstille werking dankzij innovatief, dubbelwandig polycarbonaat-venster

Glinde, 15 juli 2015 - be quiet!, voor het negende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, biedt vanaf vandaag ook een Window-uitvoering van de populaire Silent Base 800 aan. Naast de bestaande feature set is de kast voorzien van een innovatief venster, die niet alleen de Silent-eigenschappen van de behuizing behoudt, maar ook een optimale presentatie van het gehele systeem mogelijk maakt.

Innovatief zijvenster met uitstekende Silent-eigenschappen

De Silent Base 800 Window wordt niet zomaar met een eenvoudig venster geleverd. be quiet! heeft zelf een speciaal venster ontwikkeld, gemaakt van dubbelwandig polycarbonaat. Daarmee bereikt de fabrikant niet alleen een optimale geluidsisolatie, maar ook staat het materiaal garant voor een hoge kras- en stootvastheid. Om te verhinderen dat storende vibraties door het venster worden opgepikt is het venster met een rubberen rand losgekoppeld van de zijwand. Deze rubberen rand wordt in drie kleuren geleverd, om het design van de behuizing niet te verstoren.

Vrij zicht op een esthetische binnenkant

Een voordeel van de Silent Base 800 Window zit hem in de presentatie van het complete systeem, het interieur dient nu als design-highlight in het totaalplaatje. Deze mogelijkheid wordt ook geboden aan klanten die al een Silent Base met gesloten zijpaneel in hun bezit hebben: be quiet! levert een optionele Window Kit die eenvoudig kan worden ingebouwd en tevens compatibel is met de Silent Base 600, die later dit jaar geïntroduceerd wordt.

Eenvoudige installatie en doordacht koelsysteem

Tot de belangrijkste eigenschappen van de Silent Base 800 Window behoren als vanzelfsprekend een fluisterstille werking, die bij de Window-uitvoering intact blijft door het innovatieve venster, en de buitengewone koelprestaties. Dit laatste bereikt be quiet! door een intelligente airflow en drie voorgeïnstalleerde Pure Wings 2-fans. Daarnaast kenmerkt de behuizing zich door een optimale indeling en eenvoudige installatie van componenten. De behuizing biedt verregaande bescherming tegen stof dankzij talrijke filters.

De Silent Base 800 Window is vanaf nu in de winkel verkrijgbaar en wordt aangeboden voor een adviesverkoopprijs van €149,90 in de kleurstellingen zwart/zwart, zwart/oranje en zwart/zilver. De losse Window Kit kost €29,90 en ligt vanaf augustus in de schappen.

*GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2015

Persmaterial

Silent Base 800 Window afbeeldingen [ZIP, 24MB]

Silent Base 800 Window datasheet [PDF, 3MB]

Window Side Panel datasheet [PDF, 3MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007 consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2014