Dark Base 700: be quiet! introduceert premium mid-tower behuizing

Ongekende flexibiliteit en efficiënte koeling in mid-tower-segment

Glinde, 14 november 2017 - be quiet!, voor het elfde opeenvolgende jaar marktleider in computervoedingen in Duitsland*, introduceert zijn nieuwe premium mid-tower PC-behuizing, de Dark Base 700. In vergelijking met de full-tower Dark Base 900 en Dark Base Pro 900 heeft de Dark Base 700 een bescheidener omvang. Met zijn hoogwaardige materialen en veelzijdige, modulaire ontwerp spreekt hij een brede doelgroep aan, waaronder overclockers, modders en high-end systeembouwers.

Ongeëvenaarde flexibiliteit en maximale modulariteit

Het flexibele, modulaire ontwerp van de Dark Base 700 omvat verplaatsbare HDD-sloten en een spiegelbare moederbordtray voor gevarieerde opbouwmogelijkheden. Ongebruikte HDD-slot-openingen zijn voorzien van afdekplaatjes om zo op een elegante manier het kabelbeheer weg te werken. Deze afdekplaatjes zijn in hoogte verstelbaar en kunnen zelfs geheel gesloten worden voor een cleane look. De achterkant van de moederbordtray biedt montagemogelijkheden voor maximaal drie SSD's, terwijl twee van de drie aanwezige HDD-kooien geplaatst kunnen worden onder de modulaire PSU-shroud van de Dark Base 700. De bovenkant van de PSU-shroud is opgesplitst in vier verwijderbare segmenten voor een betere airflow rondom de shroud, of juist een opgeruimd kabelbeheer wanneer de platen gemonteerd zijn. Zowel de onderkant van de case als de PSU-shroud bieden plaats voor een extra fan, wat de airflow nog verder ten goede komt. Om het systeem visueel indrukwekkender te maken is er een optioneel montageslot om de grafische kaart verticaal te installeren (riser-kabel niet meegeleverd).

Uitmuntende koeling en stilte

Twee voorgeïnstalleerde, nagenoeg onhoorbare SilentWings® 3 140mm PWM-fans bieden compromisloze koelprestaties. Het unieke rotor blade-ontwerp, het rubberen frame en de trechtervormige luchtinlaat maken de fans stil en efficiënt. Tegelijkertijd vermindert de 6-polige motor met fluid dynamic bearings (FDB-lagers) stroomverbruik en trillingen.
Voorstanders van waterkoeling profiteren bij de Dark Base 700 van de uitgebreide ondersteuning van radiators - tot 360 millimeter, met push-pull-ondersteuning aan de voorzijde van de behuizing, en met een innovatief montageframe aan de bovenkant van de behuizing die zijwaarts uitgetrokken kan worden voor eenvoudige installatie.

L-vormige, geluidsisolerende ventilatieopeningen aan de voorkant en bovenkant van de behuizing voorkomen dat de luchtstroom zich in een rechte lijn beweegt en minimaliseren bijgeluiden. De Dark Base 700 gebruikt tevens geluidsisolerende matten uit meerdere absorberende materialen die ontworpen zijn om de meest voorkomende frequenties te dempen. De montagepunten voor de voeding, HDD's en het zijvenster zijn ontkoppeld om trillingen tegen te gaan. De geïntegreerde fan-controller kan maximaal zes PWM-fans aansturen, op drie handmatige standen of een automatische PWM-stand. Wanneer de fans handmatig worden aangestuurd dan kunnen de zes fans verdeeld worden over twee kanalen, voor twee verschillende koelzones.

Een meesterwerk in Duitse bouwkwaliteit

Door te kiezen voor hoogwaardige materialen en dankzij be quiet!'s iconische design is de Dark Base 700 een extreem flexibele oplossing in het mid-tower-segment. De behuizing is opgebouwd uit 1,2mm-dik aluminium en staal voor een degelijke, stabiele constructie zonder af te doen aan het elegante ontwerp. Het hoogwaardige uiterlijk en de unieke, individuele uitstraling van de Dark Base 700 wordt verder versterkt door het getemperde glazen zijpaneel en de ingebouwde RGB LED-verlichting in het frontpaneel, die via de ingebouwde controller in maximaal zes verschillende kleuren of drie kleureffecten geschakeld kan worden, of in elke kleur van het RGB-spectrum via compatibele software. De front-I/O van de Dark Base 700 is compleet bij de tijd met een aansluiting voor USB 3.1 Gen 2 type C, twee USB 3.0-poorten, HD-audio-jacks en controllers voor fan-speed en de RGB LED-verlichting.

De be quiet! Dark Base 700 is vanaf vandaag beschikbaar voor een aanbevolen adviesprijs van €189.

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopaantallen interne computervoedingen, januari 2017

Dark Base 700 datasheet [PDF, 1.64 MB]

Dark Base 700 productfoto's [ZIP, 23.6 MB]

Dark Base 700 handleiding [PDF, 15.0 MB]

Dark Base 700 afmetingen [PDF, 1.52 MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007* consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2017